Tjejsnack med syrran

Idag på eftermiddagen var jag hemma hos min syster en stund för att hänga. Först läste jag högt ur en bok som jag lånade på biblioteket idag som handlade om de svenska mentalsjukhusens historia och som berörde olika behandlingsmetoder, hur det var att bo på ett mentalsjukhus osv. Så vi snackade lite om lobotomering, långbad och tvångströjor en stund.

Sen gled vi in på det brittiska kungahuset och diskuterade Henrik den VIII och alla hans fruar som han halshögg. Dryg jäkel med narcissistisk personlighetsstörning menar vi. Vi försökte även placera det brittiska inbördeskriget i tiden och sen kollade vi på lite bilder på olika engelska slott och drottningar på Wikipedia.

Slutligen gjorde vi en avstickare på den svenska adeln och försökte klura ut vem står högst i rang, grevar eller friherrar? Vi fick även gå in på en hemsida som hade en förteckning över alla de svenska adelssläkterna för att få klarhet i saken.

Så umgås alltså jag och min syster. Som två gubbar i 80-årsåldern typ.

Kommentarer
Postat av: Malin

Shit. Det där kändes lite tragiskt. (Men lite så lever jag liksom mitt liv - och mycket så umgås ju du och jag...)

2009-01-19 @ 22:05:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: kalle

Du kanske kan meddela dina 80-åriga syrror att adeln avskaffade under 2003. Och att riddarhuset numera är att betrakta som en förening.

2009-01-25 @ 20:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0