Sommarlov

Man skulle kunna säga att jag har sommarlov nu. Ett mini-sommarlov som kommer att pågå i en vecka för då börjar jag heltidsjobba och det ska jag göra tills jag går i pension typ. Men i alla fall. Första dagen på mitt sommarjobb har jag spenderat på Karolinska Universitetssjukhuset. Dock inte på grund av sjukdom eller liknande utan det var nämligen dags för min jobbintervju på Astrid Lindgren. Så himla mysig avdelning och alla var så trevliga! Jag ska inte ta ut något i förskott men jag hoppas verkligen att jag kommer att få jobba där!

Nu ska jag i alla fall sluta sitta här hemma och uggla och tänker istället bege mig in till stan för att möta upp Linnea. Vi ska köpa lite saker inför fredagen. Jag behöver strumpbyxor och hon ska köpa nagellack. Sen ska jag sammanställa en lista så jag inte glömmer bort några av de där hundra sakerna jag ska göra i veckan.

För övrigt skickade min mamma precis ett sms till mig och undrade om jag ville ha gravad eller rökt lax på buffén på fredag. Jag försökte tänka över detta i tio minuter och insåg att jag inte kunde svara. Har aldrig kunnat svara på den frågan. Det är ju precis lika gott vilket man än väljer. Jag sa till mamma att hon fick välja och att jag menade att denna fråga var värre än att finna livets mening. Herregud, jobbigt när ens föräldrar ger en existensiell ångest över fisk liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0