Cellprovtagning

Nu har det kommit då alltså. BREVET. Brevet jag visste skulle komma eftersom jag för inte så längesedan fyllde 23 år. Ser inte jättemycket framemot detta...

"Välkommen till gynekologisk cellprovtagning! Nu är det dags för dig att ta ett cellprov!"...står det i brevet. Jag älskar den glättiga tonen, ungefär som att man är bjuden på fest eller har vunnit något fint pris. Nu måste man alltså slänga sig upp i den där jäkla gynstolen och genomgå en inte alltför trevlig undersökning. Sen måste man dessutom gå och oroa sig över cancer som man med all säkerhet inte ens har i några veckor. Men men, jag vet ju att det är för en god sak. Dessutom kan jag ju alltid gå dit i utbildningssyfte med tanke på att jag apsirerar på att bli barnmorska i framtiden och då är det ju jag som ska utföra det där provet.

Ni killar kan har ju nu då ytterligare en anledning till att vara glada över att ni inte har en jäkla va-jay jay (som Oprah benämner den).


Visst ser det mysig ut?

Kommentarer
Postat av: Anna

Fast det tar typ en minut och är väldigt lugnt!

2009-04-06 @ 22:25:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Karin

Jag fick också mitt brev i går...

2009-04-07 @ 11:08:16
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0