Jobbigt det där med att vara yngst

Jag växte upp som yngst av tre systrar. Mina systrar är sex och åtta år äldre än mig och är numera mina bästisar. Men det var inte alltid så. När jag var typ fem och de var elva och tretton så var de ganska ointresserade av att umgås med mig. Jag hade däremot ett större intresse av att gå in på deras rum när de hade kompisar där och var väldigt nyfiken på vad de där stora människorna hade för sig. Oftast slutade det med att jag blev utslängd med huvudet före och fick åka på skåneutflykt med mamma, pappa, mormor och morfar istället för att hänga med mina häftiga systrar. Men ibland tog jag inte no for an answer och blev således kreativ i mina desperata försök att få lyssna lite på vad de pratade om och se vad de gjorde.


Här är ett exempel på min kreativitet. Minuten innan syster Anna smäller igen fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0