Kraschad tortilla

Min spanienabstinens rullar på som vanligt och idag var det smaklökarna som gjorde sig påminda. Sagt och gjort gick jag till affären och köpte potatis, ägg, lök och vitlök för att göra min en egen Tortilla de patatas, en spansk potatisomelett. Det gick ju sådär.

Jag tycker ju ändå att jag är ganska bra på att laga mat och brukar lyckas med det mesta. Min expertis i köket havererar dock kraftigt när det är frågan om just omeletter eller pannkakor. Jag har inga problem med att göra smeten och brukar inte bränna dessa äggrätter särskilt ofta. Mitt problem är själva vändmomentet. Jag vet att jag har världens sämsta finmotorik. Det är bl.a. därför jag dansar hellre än bra. Men alltså att vända de där jäkla pannkakorna går ju nästan alltid helt åt skogen. Likadant idag.

Min tortilla var jättefin. Jättehög som den ska vara och doftade alldeles perfekt. Sedan skulle jag vända den och då dog den. Totalförstörd och såg därefter ut som en bilolycka. Hädanefter kommer jag alltså bara äta tortilla de patatas på tapasbarer eller hemma hos någon spanjor där det huserar en spansk hemmafru. De brukar vara experter på det där vändmomentet. Jaja, den smakade gott i alla fall....


Såhär ska en riktig tortilla se ut. Det gjorde inte min. Skäms dock för mycket för att lägga upp bildbevis...

Kommentarer
Postat av: Malin

Snabbhet och styrka i handleden är de viktigaste punkterna i vändning. Jag är rätt bra men jag HATAR att göra det. Därför lagar jag det typ aldrig.

2009-04-06 @ 13:44:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Anonym

Ja jag vågar ju påstå att det lär dröja mycket lång tid innan jag tänker försöka mig på det där igen. bättre att beställa på tapasbar!

2009-04-06 @ 21:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0