När vispad grädde förstör en hel kväll...

Får jag bara ta detta tillfälle i akt att klaga rätt hårt på två saker.

1. Laktosintolerans

Jag gick
mycket riktigt till Konsum för att köpa kvällsfika. Förvånande, då jag egentligen inte gillar det så mycket, köpte jag chokladpudding. Men jag var lite chokladsugen och det var ju en schysst deal för den kostade typ fem spänn. På toppen på den här chokladpuddingen var det i varje fall en klick vispgrädde. Verkligen ingen stor klick. Man skulle nästan kunna kalla det för en snål klick. Och själva chokladpuddingen var inte heller en särskilt tilltagen portion. Nu har jag i varje fall avnjutit denna fika och får nu så att säga betala för det the hard way. Min mage gör så ont att det känns lite som att någon störig person står och boxar knytnävar i den varannan sekund. Sen mår jag illa. Och så snackar vi inte lite sådär halvillamående som man kan känna om man åker tunnelbana baklänges utan jag mår verkligen pyton. Känns som att jag kommer behöva kräkas typ vilken sekund som helst och kan typ inte ens titta på den tomma chokladpuddingsburken utan att få kväljningar. Ursäkta min tydlighet men det är bara för att ni ska förstå nivån på lidandet så att säga. Man kan alltså inte ens få äta en deciliter chokladpudding och en halv tesked vispgrädde utan att typ dö på kuppen.

2. Mig själv

Idiot-Mia,
jag vet ju att vispgrädde, hur små mängder vi än snackar, är the big no no. Jag kunde inte ha valt något annat att köpa i affären? Måste jag jämt utsätta min stackars mage för onödigt lidande? Kan jag liksom inte lära mig av mina misstag?

(För er som tror att jag är dum i huvudet som äter vispgrädde och andra laktoshaltiga produkter överhuvudtaget så är jag inte helt och hållet laktosintolerant utan snarare laktosöverkänslig. Men när det gäller just vispgrädde så måste jag nog kapitulera och inse att då är jag intolerant. Det brukar gå väldigt dåligt när jag äter vispad grädde. Något som jag tydligen totalt förtränger när jag är inne i mataffären...)


Djävulens påfund

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Köp Valios laktosfria vispgrädde ist den är klockren! Chokladpudding är ju bäst med mkt grädde!!

2009-05-01 @ 20:07:12
Postat av: Mia

Ulrika: Jo, jag försöker köpa laktosfritt i så lång utsträckning som möjligt. Och det är helt sant, det är ju grädden som gör chokladpuddingen!=)

2009-05-01 @ 22:35:34
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0