Skoldag

Jag hatar att ta mig hela vägen till skolan för ett seminarium som visar sig vara det mest onödiga och tråkiga som jag någonsin varit på. Vi skrev en uppgift för några veckor sen på typ tio sidor om lagar och författningar som har med sjukvården att göra. Jag trodde vi skulle diskutera dessa lagar idag men icke, alla fick läsa upp innantill från pappret vad de hade skrivit. Sen diskuterade vi i typ tio minuter på slutet. Fullkomligt värdelöst!

Det blev trevligare när det var slut. Jag och några från klassen gick och käkade lunch i solen och det var trevligt. Satt och planerade lite om vi ska ha någon slags avslutningsmiddag hela klassen tillsammans innan vi slutar och det skulle ju kunna vara väldigt trevligt. Vi måste bara hitta något ställe som kan ta emot 60 personer och som inte är svindyrt då vi faktiskt fortfarande är studenter.

Nu är jag hemma igen. Borde kanske gå ut i solen igen men jag orkar inte riktigt. Funderar på att fixa lite här hemma och spendera hela morgondagen ute istället. Då är jag nämligen helt ledig och får göra vad jag vill.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter kul! (För övrigt försöker jag räkna på hur många gånger du skrev "trevligt" i det här inlägget. Tillräckligt många för att man får känslan av att du egentligen trycker tillbaka någon form av aggression mot något (skola? kamrater? sol?) och därför enbart kan använda ordet trevligt. Fast är det trevligt så är det. Men jag saknar dig! Imorgon måste jag tvätta men kanske kan vi ses något ändå?

Kram

2009-04-27 @ 16:03:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Mia

Haha. Till mitt försvar får jag säga att jag är lite seg idag så att mina talanger när det gäller att uttrycka mig får lida lite för det. Och då blir det mesta just trevligt.=) Jag hade tänkt föreslå att vi skulle ses imorgon! När ska du tvätta? Vi kan ju höras under kvällen och bestämma ngt. Det vore ju så att säga trevligt att ses, hihi.

2009-04-27 @ 16:10:48
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0