Min 25-åriga kompis

På fredag fyller min fina och underbara vän Sofi 25 år. Hon tyckte ju att hon var himla smart som drog till Centralamerika i vintras och kommer därför inte vara hemma på sin högtidsdag och slipper därför någon större uppmärksamhet för att hon med stormsteg närmar sig vuxenheten. Haha, säger jag. Även om jag inte kommer att kunna vara närvarande just på fredag så har jag redan börjat fila på hur man på bästa sätt ska fira henne när hon kommer tillbaka till Stockholm igen i augusti. Jag tänker ballonger, någon mat som hon gillar t.ex. thai, paraplydrinkar och öl.

Sen tycker jag inte att hon behöver ha någon ångest över sin ålder då hon fortfarande vid 25 är liten, nätt, söt och har babyhud och inte en rynka så långt ögat kan nå. Värre är det för mig då de flesta som inte känner mig tror att jag är min 6 år äldre systers storasyster, har inte behövt visa leg för att gå in på barer/klubbar på jag vet inte hur länge och inte ens på Systembolaget orkar de fråga längre. I jobbsammanhang blir folk förvånade när jag berättar att jag inga barn har då de trodde att jag var mycket äldre och jag träffar aldrig några killar i min egen ålder för de tycks aldrig våga prata med den där "äldre kvinnan".

Så jag tycker det där med ålder är ganska ointressant och en 25-års dag tycker jag inte att man ska se som en källa till ångest utan snarare som ett utmärkt skäl till att ställa till med kalas. Och det är just det jag ska göra för Sofi när hon kommer hem igen!


Den vackra 25-åringen i all sin prakt. Soffan, när du kommer hem ska vi fira!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men Mia glöm inte att folk faktiskt fortfarande tror att du är typ din ålder, det är ju jag som ser så förskräckligt ung ut att folk tror att jag är 19 ;-)

2009-04-28 @ 12:26:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Jempa

Bestäm ett datum, jag är där!

Åh jag börjar faktiskt få extrem hemlängtan nu. Jag vill titta på idol med dig och Sofi och äta spagetti bolognese och bara snacka skit och missa hela showen..



Saknar dig massa min sötnos!

Puss

2009-04-28 @ 13:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0