3 dagar och 16 timmar kvar till semester!

Nu måste jag säga att jag tycker lite synd om mig själv. Hela familjen är på plats i byn i Spanien utom jag. Jag måste nämligen jobba i fyra dagar till innan jag får åka. Jag hör rykten om fantastiskt morgonljus bakom bergen, enorm takterass i den nya lägenheten, pool på innergården, gångavstånd till favoritstranden, middag på bästa köttrestaurangen, båtutflykt till fiskrestaurang på strandrevet och smuttande på rosévin i skymningen.

Själv har jag tvättstugan, tänkte moppa golvet och ska sedan gå och lägga mig för att stiga upp kl. 6 imorgon bitti för att jobba. Jag vet att jag är gnällig och jag vet att jag själv får vara i byn redan på fredag men just nu känns det lite som att jag är ensammast i världen.

Stackars lilla mig.



Håll ut byn! Snart kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0