Cykeläventyr

I början av juni fick jag överta min kompis Linneas gamla cykel "Lilian" (den är alltså lila). Just den dagen hade jag inte tid eller lust att cykla hem den till mig utan ställde den istället hemma hos min syrra på Telefonplan för att så snart som möjligt frakta hem den till Solna. Så snart som möjligt visade sig bli exakt två månader senare. Idag var alltså dagen då det var dags för Mia att svinga sig upp på cykelsadeln för att cykla från då Telefonplan till Västra skogen.

Måste säga att det gick mycket bra trots att det är den varmaste dagen på länge, Lilian har liksom sett sina bästa dagar, jag är så sjukt otränad så det det är pinsamt plus då allvarligt rädd för trafik. Även om jag råkade göra 5-6 mer eller mindre stora felkörningar så tog hela resan inte mer än ca 40 min. Och jag gick bara av cykeln två gånger. En gång när jag hade cyklat fel och skämdes lite så då gick jag av så att det skulle se ut som att jag stod och väntade på någon samtidigt som jag febrilt försökte komma på vart jag befann mig och åt vilket håll jag borde cykla. Den andra gången var precis på slutet när jag var tvungen att släpa upp cykeln i en trappa vid tunnelbanan här hemma.

Kom fram till följande saker på min resa:

  • Kungsholmen är fakiskt ganska mysigt. Finns gömda delar som är riktigt fina.
  • Sommarstockholm är kanske det finaste som finns. Utsikten över Västerbron, lukten av grillar i Rålis, folk överallt i Tanto osv osv. Fab!
  • Cykla i en skog när det är fuktigt leder till ofrivillig förtäring av en rad olika sorters insekter.
  • Cykling+Mia+sommarvärme=10 liter svett. Ska nu därför dricka ett glas vatten. 


Här svischade jag förbi

Kommentarer
Postat av: Linnea

Lilian är en pärla! "sett sina bästa dagar" Jag ramlar nästan av stolen när jag hör det, samtidigt som jag funderar på att ringa socialen för tvångsomhändertagning...haha!

2009-08-08 @ 15:25:10
Postat av: Mama

Var har Du tagit vägen?? Jag saknar Dig här. Kom tillbaka, please! Kram

2009-11-10 @ 15:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0