Dilemma

Men vad jobbigt det blev nu. Blev erbjuden jobbet idag på intervjun. Blev dessutom erbjuden en bra lön (alltså en bra sjuksköterskelön vilket i sig, om man jämför med andra löner, inte är så mycket). Men mer pengar än vad jag hade förväntat mig. Däremot innefattar inte jobbet riktigt det jag vill syssla med. Å andra sidan så skulle det nog bli en trevlig sommar och en bra erfarenhet.

Blä, vet inte vad jag ska göra nu. Tar jag jobbet så kommer säkert drömjobbet ringa och vilja anställa mig. Tar jag inte jobbet så kommer säkerligen ingen vilja anställa mig så står jag där arbetslös till sommaren och ångrar ihjäl mig. Vad jobbigt det skulle vara att bli vuxen då.

Jag fick en veckas betänketid i alla fall så jag har lite tid på mig att funderar över det hela. Nu ska jag mest se framemot imorgon. Ska ha seminarium, roligt sådant, på morgonen. Vi har fått fyra stycken olika patientfall och så har vi under veckan fått ta reda på deras diagnoser och lägga upp vårdplaner för dem. Sen ska vi diskutera detta imorgon, ska bli kul.

På kvällen ska jag på dejt. Både middag och bio, hela paketet liksom. Med den underbara och fantastiska finfina Karin. Ska bli alldeles underbart!

Kommentarer
Postat av: Karin

Nu blir jag ju alldeles generad! ;)

2009-02-26 @ 22:29:07
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0