En bra dag

Alltså min jäkla skola har ju alltid haft en viss förkärlek till att placera mig på praktik ute i skogen någonstans. Hamnar jag inte ute i Huddinge så är det Saltsjöbaden och liknande. Jag har dessutom aldrig hamnat på exakt det stället jag hade hoppats på, inte för att alla mina praktiker har varit dåliga men någon gång hade det ju varit kul att hamna där man helst ville. Jag har i alla fall skyllt detta på dålig karma alternativt att praktikkoordinatorn på något sätt inte tycker om mig.

Nu börjar det i alla fall dra ihop sig till vår sista praktikperiod som i åtta veckor ska spenderas inom palliativ vård eller rehabilitering. Jag har hela tiden antagit att jag skulle hamna inom rehabilitering eftersom det är det jag minst av allt vill. Har dessutom antagit att jag skulle hamna inom rehabilitering i typ Västerhaninge eller likande bara för att add to the misery så att säga. Hade jag fått välja helt fritt hade jag valt palliativ vård på Ersta Hospice. Ett, för att det ligger mitt på Söder. Två, har aldrig gjort praktik på Ersta innan så det vore kul.

Idag fick vi i alla fall information om våra praktikplatser och skoja min dojja när jag ser att jag faktiskt har hamnat just på Ersta Hospice. Uppenbarligen har min praktik-karma vänt eller så har väl koordinatorn valt att förlåta vad det nu är jag har gjort mot henne. Är i alla fall sjukt nöjd med detta. Tycker dock lite synd om min kära vän Karin som bor på Söder och ska vara i Upplands Väsby i åtta veckor. That sucks!

En annan utmärkt
sak med dagen är att vi hade vårt sista seminarium med våra handledare idag och vi skulle få besked om huruvida vi fick lov att lämna in vår c-uppsats och därigenom gå vidare till slutseminarium med opponering och examinering. Det fick vi! Vi behöver bara ändra några meningar och korrekturläsa den och sen är vi klara. Känns helt fantastiskt underbart.

Det hela firade jag genom att köpa en klänning på Gina Tricot för 29 kronor. Det tyckte jag kändes classy.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jg tycker också lite synd om mig! Du får gärna komma förbi och pussa på min stackars katt! Jag har iaf bytt så att jag får vara på ASIH...

2009-02-02 @ 21:10:39
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: Christina

Du är ju fantastiskt duktig om du vill jobba med palliativ vård. Det är ju så viktigt att rätt personer jobbar med det. Lycka till med din utbildning.

2009-02-09 @ 08:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0