Felstavning på Stureplan

Jag har de senaste veckorna fått en massa inbjudningar till ett nytt ställe som ligger i Kungsträdgården och kallar sig då tjusigt nog "Royal Garden". Stället verkar profilera sig som ytterligare ett "stureplanshak" och min första invändning blir ju då varför de skickar inbjudningar till mig av alla människor som i 9 fall av 10 roar mig med öl och bra musik på något föredragsvis opretentiöst ställe på Söder. Men men, de kanske menar att jag skulle dra folk om jag kom dit. Är ju trots allt en charmant person.

Vad som då stör mig med dessa inbjudningar är att det är uppenbart att någon har lagt ner relativt mycket tid på att skriva ihop dem och slänga in någon schysst bild och logga. Då förstår jag inte, om man nu vill bli tagen på allvar, varför man inte anställde en korrekturläsare som gick igenom inbjudan innan den skickades iväg.

I förra veckans inbjudan menade de att stället hade ett exclusivt läge mitt i Kungsträdgården. Exklusivt stavas inte med c på svenska. Sedan ska då den riktiga premiären äga rum den här helgen medan förra veckans tillställning endast var en smyg-premiär. Nej nej nej. Smygpremiär. Inga jäkla bindestreck. Den här veckan är det tydligen någon "legend-dj från Stureplan" som ska spela skivor. Hans presentation har de beskrivit på följande sätt: "Nämnligen DJ Alex Sjögren." Nämnligen? Nämligen ska det vara.

Okej jag vet att jag är en galen grammatiknazi som stör ihjäl mig när folk stavar fel och skriver grammatiskt inkorrekta meningar men det blir ju faktiskt ganska pinsamt när man då ska lansera ett nytt ställe som utger sig för att vara så himla glamoröst och så jäkla häftigt och så kan man inte ens stava rätt.

Nej jag tror att jag inte kommer hedra stället med min närvaro den här helgen heller. Men om jag skulle ändra mig så skulle jag ju lätt beställa in Paket nr 3 som de erbjuder i sitt mail. En magnumflaska champagne och 10 st Heineken. Så ska jag sitta på mitt förbokade bord och bjuda småkillar från Östermalm med backslick på öl. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0