Finlandskryssning

Helgen då...Alltså jag ska då på Finlandskryssning imorgon. Jag ser fram emot detta med enorm skräckblandad förtjusning. Jag ska åka med halva min klass, alltså typ 25 personer, för att fira att vi är klara med våra uppsatser och som en slags rolig grej såhär på vår sista termin tillsammans. Jag är dock lite rädd för det där med Finlandskryssning. Jag såg ett avsnitt av det där programmet "Färjan" i höstas och dog en smula av hur hemskt det verkade. Å andra sidan ska man ju inte dissa något man aldrig har provat. Mina mer vana finlandskryssarvänner har i alla fall gett mig och de andra som aldrig åkt förut några regler att följa och lite allmäna tips för en trevlig resa:
  • Enligt min kompis Olle är det absolut förbjudet att träffas innan båten går för att ta en öl. Av erfarenhet menar han att den kostnadsfria alkoholbuffén tydligen räcker och ytterligare öl ej behövs.
  • Linnea menar att man måste ha en förfest i hytten och har redan packat ner sitt party-kit som består av plastglas och minihögtalare till sin mobil som hon har laddat med en massa bra musik. Hon har även diffust hotat med att köpa billig typ polsk likör i tax free-butiken som vi då tydligen ska kalasa på.
  • Karin är noga med outfit och har instruerat mig att ta med klackskor i väskan då detta är ett utmärkt tillfälle att ha på sig klackskor fast än att det är mitt i vintern.
  • Jakob som är vår reseledare är mest noga med att hålla tiderna och uppmanar alla att samlas i terminalen senast 17.15 imorgon. Jag misstänker dock att den där alkoholbuffén kommer att ta ut organisatören ur honom.
  • Klas och jag är sammanfattningsvis rörande överens om att "what happens on the boat, stays on the boat". 
Nu ska jag gå och lägga mig och förbereda mig mentalt på denna utflykt. Lovar att återkomma med en detaljerad rapport på lördag!


Kommentarer
Postat av: Karin

Tjoho!!! Hur går det med kvällens outfit? ;) Jag är hel-på på bio! Ses om exakt 7h och 55 min!Puss

2009-02-20 @ 09:20:33
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0