Käftsmäll

Jag stör mig väldigt mycket på när folk med dolt nummer ringer och inte pratar in ett meddelande på mobilsvaret. Jag är mitt uppe i jobbsökning och idag hade jag ett missat samtal från ett dolt nummer och inget meddelande. Då blev jag såklart paranoid och tänkte att det var mitt drömjobb som jag hade missat bara för att jag inte svarade i telefonen. Nu brukar väl rimligen arbetsgivare som är på jakt på folk att anställa prata in ett meddelande men man vet ju aldrig. Blev i alla fall irriterad.

Blev dock lycklig när jag kollade min mail och hade fått ett mail från min praktikplats där jag ska spendera två månader med start om två veckor. Jag fick information om stället, telefonnummer till alla viktiga, schema för första veckan och sen stod det att resten av schemat kunde jag bestämma själv så att det passar med mitt privatliv. Det lät väldigt trevligt det där. Ibland när man ska ut på praktik och ringer någon vecka i förväg för att få reda på när man ska komma dit så får man prata med någon uttråkad person som undrar vem man är och som inte har någon aning om att någon student ska komma. Då känner man inte sig så välkommen så mailet idag var väldigt trevligt.

Kvällen har jag spenderat med mina småtjejer. 4-åringen hade tydligen PMS och skrek oavbrutet i en halvtimme. När jag pedagogiskt (trodde jag) försökte få henne att lugna sig blev hon ännu argare och sparkade mig på käkbenet och sa att jag var dum. Jag menade då att hon var ännu dummare och gick därifrån. Men till slut lugnade hon sig och somnade ganska så omgående. Kanske trötthet låg bakom utbrottet? De andra var snälla mot mig i alla fall och gjorde sina små läxor och borstade sina små tänder.

Nu tänker jag nog göra detsamma och gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0