Money Money Money

Jag jobbade som undersköterska i somras på Danderyds Sjukhus här i Stockholm. På senaste tiden har jag dock endast haft kontakt med Danderyds Sjukhus angående min stundande tonsillektomi (halsmandelsoperation) som ska äga rum någon gång inom snar framtid. Idag låg ytterligare ett brev med deras gröna logga på i brevlådan och jag öppnade det med tanken om att det säkerligen skulle röra sig om någon ytterligare information om operationen. Men icke!

Istället kom min semesterersättning som jag får då jag turligt nog blev visstidsanställd istället för timanställd vilket annars är vanligt för ett semestervikariat. 2938 kr och 11 öre kommer imorgon komma in på mitt konto och kommer därifrån gå direkt till sparkontot och sparas till min resa till Madrid!

För er hårt arbetande människor därute så är kanske inte knappt 3000 kr så mycket pengar men för en student som lever på csn (7 800 kr) och har en hyra på nästan 4000 kr i månaden så känns det lite just nu som att jag har vunnit på lotto. 

Ska fira det hela med en kopp te och, ja varför inte, lite mer ljudbok!

Kommentarer
Postat av: Karin

Levercirros va? Kanske är samma sak... Egetligen är det ganska kul men jag har för lite tid!

2009-02-25 @ 19:02:05
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag fick liknande i går fast lite mer! Men kul för Dig det kunde ju inte komma mer perfekt, eller hur? Kram

2009-02-26 @ 10:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0