Något skev syn på människan

Nu är jag hemkommen från mitt seminarium och kan konstatera att det är helg! Mycket trevligt. Skolan var ganska kul idag faktiskt, vi hade många intressanta diskussioner om våra patientfall. Det blev dock lite obehagligt när vissa i klassen tyckte att man skulle tvångsomhänderta "Arne" 86 år gammal enligt LPT (Lagen om psykiatrisk tvångsvård) för att han rökte i sängen och hade det smutsigt hemma. Det var liksom enklare att slänga in gubben på en låst psykavdelning än att sätta sig ner och snacka med honom. Det är fint när man inser vilken människosyn som ibland råder bland blivande sjuksköterskor...

Nu ska jag fixa lite här hemma, gå och handla lite och slutligen åka in till stan för min dejt med Karin. Ska bli himla trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0