Stackars mig

Idag är inte min dag. Att överhuvudtaget påbörja dagen när man sammanlagt har sovit i ca fyra timmar är ju i sig ganska så fruktansvärt. Bättre var det ju inte att de under de få timmar som jag sov drömde jag hemska mardrömmar så jag har inte känt mig direkt utvilad under dagen.

Mitt öga är helt utflippat och gör så sjukt ont hela tiden så att jag vill lite slita bort det från ansiktet. Detta skulle väl, om man nu ser på det logiskt, säkerligen orsaka värre smärta plus att jag skulle bli tvungen att gå runt och se ut som en pirat resten av livet men just nu känns det ändå som ett rimligt förslag. Ser dessutom helt knäpp ut med ena ögat helt uppsvullet.

Jag är extremt kall. Har frusit hela dagen och det verkar inte som att någonting lyckas värma mig. Har suttit under täcket med extra filtar och druckit te i några timmar nu men det känns som att jag har suttit i en snödriva. Fryser så att jag nästan skakar. Tror dock att detta kan bottna sig i min sömnbrist kombinerat med den vinterkyla som faktiskt råder utomhus.

Jag ska sluta gnälla nu och istället gå och lägga mig så kommer jag kanske att känna mig lite gladare imorgon. Hoppas dock att mitt öga är mindre äckligt imorgon, hade ju planerat avancerat ögonsmink inför kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0