Vill ha kaffe och ekologisk mat

Även om Sverige egentligen redan är tillräckligt amerikaniserat som det är med McDonalds överallt och Seven Eleven i varje gathörn så tycker jag ändå att det fattas lite och det finns vissa företag som borde etablera sig här.

Jag är ju ganska galen i gott kaffe och helst då en skummig latte eller cappucino. Självklart så finns det gott om gott kaffe att få tag på här i Stockholm men jag skulle bli så himla glad om Starbucks skulle bestämma sig för att öppna här. Sjukt gott kaffe, miljoner olika sorters kombinationer av kaffe att välja mellan med en massa smaksättningar plus goda muffins och annat sött att äta. Ur en negativ synvinkel så skulle dock min ekonomi ruineras om Starbucks mot förmodan skulle öppna och med tanke på hur många kalorier som finns i en latte så skulle det inte dröja länge innan jag la på mig 10 kg och fick gå runt med en t-shirt med texten: "Vaniljlatte med extra skum byggde denna vackra kropp."


Gott gott

Ett annat ställe som jag verkligen älskar är Whole Foods Market. En helt fantastisk mataffär som bara består av ekologisk mat, närproducerad frukt och grönsaker och det finns även "food-bars" där man kan köpa med mat hem i matlåda. Jag var inne i en sådan här affär i London för något år sedan och jag tror att jag spenderade minst en timme med att bara gå och titta på alla roliga och goda saker de hade. Tyvärr finns det bara i USA, Kanada och England än så länge men jag hoppas att det nån gång kommer att öppna i Sverige. Svenskarna är ju väldigt miljömedvetna och ekologiska varor har ju verkligen blivit en stor del av av folks vanliga inköp så jag tror absolut att det kan funka.


Fin grönsaksavdelning på Whole Foods Market

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh ja, Whole Foods vore något! Och Starbucks! Men allra helst Whole Foods. Taco bell vore kul. Och In n out burger. Och typ hundra andra fast food-kedjor!

2009-02-04 @ 17:16:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Mia

Fast fatta hur tjocka vi skulle bli! Haha,jag kan se framför mig hur du och jag sitter i varsin såndär elektrisk rullstol och racar till taco bell!

2009-02-04 @ 17:28:36
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är härligt med en kopp gott kaffe.



Verkligen vacker bild på grönsakerna. Jag blir riktigt sugen.



Hittade just idag till din blogg, som är kanonfin.

2009-02-09 @ 08:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0