Kokaintunnel i Solna?

För några veckor sedan smällde några byggarbetare upp två stycken blåa baracker eller vad man nu ska kalla det på den lilla mini-gräsmattan som pryder min innergård. De släpade dessutom hit tre stycken enorma containrar som de ställde på gården. Jag undrade i mitt stilla sinne vad de skulle bygga för något och antog att jag bara hade missat någon information från hyresvärden där det hela säkerligen förklarades. Kunde dock aldrig hitta någon sådan förklaring när jag letade.

Sen började de här stora containrarna att fyllas. Varje dag fylldes nästan en hel av en blandning av vad som såg ut som murbruk, bråte och grus. Jag började titta mig omkring på mitt eget hus och på det som står mittemot och de var både helt orörda. Jag började också titta mig omkring efter byggarbetare och även dessa syntes väldigt sällan till även om de där containrarna fortsatte att fyllas.

Efter ett tag insåg jag att vad det nu var som de där byggarbetarna sysslade med så pågick det inne i dessa blåa baracker. Det var då mina misstankar tog fart på riktigt. Min första spontana teori var ju självklart att det rörde sig om colombianska knarkkurirer som var i fart med att bygga en tunnel för att förenkla kokaintransporten mellan Bogotá och Solna. De höll helt enkelt på att gräva och det var därifrån allt bråte kom från.

När jag dock tog mig en närmare titt på de byggarbetare som då och då syntes till var jag tvungen att erkänna att ingen av dem såg ut som colombianska knarkkurirer. Inte alls som några hårdnackade kokainlangare vid namn Ramón och hans polare som kallas La Culebra för att verka häftig. De såg snarare ut som medelålders svenska män som heter Leif och Sten som gillar pyttipanna och fotbollslördag på tv 4.

Då gled mina teorier in på mer positiva tankar. Jag tänkte att äntligen så känner SSSB (Stiftelsen Stockholms Studentbostäder) att de vill göra något fint för sina hyresgäster, alltså oss stackars studenter, genom att bygga en pool på gården som vi kan njuta av i sommar. Ett tag var jag väldigt glad och började planera poolpartyn och så vidare. Men ganska så snart insåg jag att detta bara var utopiska tankar och att det enda fina SSSB någonsin har gjort för mig är att byta en propp när jag hade klagat i några veckor på att lampan var trasig. En pool känns helt enkelt inte rimlig.

Så mysteriet kvarstår och jag kan för mitt liv inte förstå vad det är de sysslar med. Idag fick jag i alla fall en ledtråd. De vanliga byggarbetarna har idag bytts ut mot ett annat gäng som kommer från ett företag som utför följande tjänster:
  • Plattsättning
  • Golvavjämning
  • EPS gjutningar
Jag har i och för sig ingen aning om vad något av dessa tre saker innebär så jag får väl helt enkelt fortsätta undra. Mystiken tätnar....


Vad tror ni döljer sig under barackerna?

Kommentarer
Postat av: Voffisarna

Du verkar ju vara en klok människa när man skummar igenom din blog. Att inte förstå vad en plattläggare, golvavjämnar eller någon som ska gjuta något sysslar med låter ärligt talat lika dumt som att du inte vet hur man slår i en spik... eller män som inte har en aaaning om hur man matar en tvättmaskin med kläder.

Sådant är könsrelaterat svammel. Karlar kan allt utom att diska och kvinnor kan sköta sin symaskin men absolut inte förstå hur en mutter kan passa på en skruv. Daaaahhhh.....

2009-02-09 @ 02:07:29
Postat av: Mia

Ja alltså jag är ju stackars förtappad kvinna som inte klarar av någonting. Hemskt är det.

2009-02-09 @ 11:29:03
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0