Barndag

Nu har jag ätit middag och kollat lite på tv och funderar på att redan gå och lägga mig. Är jättetrött efter helgen som dock har varit väldigt trevlig! Det enda minuset var i går kväll när jag och Anna fick en spontanidé om att gå ut och dansa, åkte till Hornstull, stod i kö utanför Hornstull Strand i typ 45 minuter och när vi nästan var framme så fick vi reda på att det var fullt. Det var ju, så att säga, en ganska stor stämningsdödare. Vi surade en stund och sen tog vi varsin tunnelbana hem.

Fast såhär i efterhand
var det kanske ändå lika bra att vi inte gick ut då det har varit en mycket intensiv dag idag. Mötte upp mina tre ungar som jag då är nanny till vid t-centralen i förmiddags och slängde på dem på tunnelbanan, åkte till Söder och mötte upp familjen på McDonalds och sa hejdå till mamma och pappa och köpte Happy Meals till the kids. Sen tog vi en tunnelbana och en buss till Djurgården för att tillsammans gå till Junibacken. Det var jag, 10 000 ungar och föräldrar i 30-40 års åldern där som tittade lite snett på mig då jag framstod som alldeles för ung ensamstående mamma till tre barn. Men jag och tjejerna hade grymt kul på Junibacken. Vi lekte Pippi Långstrump i ett hus, Mumintroll i ett annat. Sen åkte vi det så kallade Sagotåget som jag tyckte var helt fantastiskt och jag kände mig som om jag vore 5 år igen.

På ett ställe fanns det möjlighet att få ansiktsmålning och de små flickorna hoppade upp och ner och bad om detta. Jag kunde ju inte säga nej och ställde mig i kön och knuffades lite med småbarnsföräldrarna i den långa kön där det inte fanns några som helst sociala regler. Men jag fixade in mina flickor så att de fick bli sminkade som katter och hundar. Då var de glada. Sen åkte vi lite kollektivtrafik till och så lämnade jag slutligen över dem till deras mamma i Solna Centrum.

Lärdom av dagen är att den dagen jag bestämmer mig för att skaffa barn ska det helst gå 15 år mellan varje unge. Blir så himla mycket mer lätthanterligt då.

Fast å andra sidan är de ju hemskt charmiga dessa små gullungar. Titta bara:



Kommentarer
Postat av: Anna

Sötisar! (fast Linnea ser lite galen ut). När jag lämnade er att ta tunnelbanan tänkte jag på hur långt borta barn känns... Puh alltså!

2009-02-08 @ 20:57:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0