Vilse i dimman

Idag skulle jag och syster åka med mamma och pappa och storhandla på Willys i Älvsjö. Vi utgick med bil från systers lägenhet vid Telefonplan. När vi hade suttit i bilen i några minuter kom vi på att ingen av oss hade någon aning om hur man kör från Telefonplan till Älvsjö. Först hamnade vi i Kungens Kurva och insåg att vi hade kört alldeles för långt åt helt fel håll. Då körde vi tillbaka och hittade till slut en skylt mot Älvsjö som vi följde. Efter ytterligare några felkörningar såg vi Willys skymta men i och med att det var så dimmigt att man inte kunde se mer än en meter framför oss så råkade vi hamna fel igen och insåg att vi hade hamnat på vägen tillbaka mot Huddinge. Då fick hela familjen ett psykbryt och några väl valda svordomar och suckar var på sin plats. Efter att ha kört igenom ett fult industriområde var vi på rätt väg igen och hittade till slut fram till Willys. Herregud vad det skulle vara svårt att hitta.

På billiga Willys fyndade jag saker såsom olivolja, ett storpack batterier, ketchup och ett intressant fettlösande rengöringsmedel som jag ska använda för att rengöra min ugn. Sen lunchade vi på Vurma på Kungsholmen och nu är jag mätt som en plätt och tänker ägna eftermiddagen till att tvätta håret med mitt nya lyxiga schampo och balsam som jag fick i födelsedagspresent och sedan att locka håret med min nya locktång som även den var en present.

Ikväll blir det spansk mat på Söder. Sweet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0