Vin på jobbintervju?

Börjar bli lite nervös över min anställningsintervju som jag ska på imorgon. När jag blir nervös brukar jag dölja det genom att prata väldigt mycket, väldigt fort och väldigt högt. Det är nog inte idealiskt att göra det på en jobbintervju förutsatt att man nu vill ha jobbet.

Ska kanske packa ner lite vin till min lunchlåda jag tänkte äta i skolan innan jag åker till intervjun imorgon? Fast å andra sidan kommer jag bara att babbla ännu mer och ännu fortare om jag dricker vin. Plus då hela grejen att det kanske inte är jättesmart att komma till en jobbintervju inom sjukvården och stinka gammalt rödtjut klockan ett en torsdagseftermiddag. (Inte för att det är särskilt mycket bättre att göra det inom någon annan bransch heller..)

Jag får helt enkelt göra några andningsövningar på tunnelbanan och hoppas på att det räcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0