Hej, mitt namn är Darth Vader, får jag bjuda på en öl?

Alltså mitt jäkla immunförsvar.... Det är just nu helt icke-existerande. Varenda liten smitta som kommer min väg fastnar och sen vägrar den försvinna. Känns som att jag har varit mer eller mindre sjuk i över månad.

Den här helgen har jag storslagna planer och känner mig nu väldigt motarbetad eftersom att halsen känns grötig, näsan snörvlar och kroppen verkar vilja sova hela tiden. Som ett exempel på hur min röst låter kan jag ju dra konversationen som jag hade med mina kära vän Sofi nyss när hon ringde mig:

Jag: Hej!

Sofi: Hej, vad snuskig du låter....?

Jag: Snuskig?

Sofi: Ja allså du har en sådan där mörk, skrovlig sängkammarröst. Snuskigt, du vet.

Jag: Nä det är bara så min röst låter när den kommer ur munnen tyvärr...

Sofi: Hmm...ja du kanske kan köra på det i raggningssammanhang ikväll då. Kan ju kanske funka?

Jag: ...mmmm.....

Men vem vet, det kanske kan vara något? Ska nu svälja några ipren, fixa ihop någon outfit och fortsätta att med koncentration ignorera min begynnande sjukdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0