När ens vänner tycker att det är dags för självhjälpsböcker...

Idag avskedsfikade jag, Jennifer och Sofi med anledning av att de ska lämna landet. När vi hade fikat en stund räcker de över ett jättefint inslaget rosa paket till mig. -Varför då? undrade jag överraskad men glad. -Jo, vi tänkte ju att nu åker vi bort ett tag och då kommer vi inte kunna prata lika ofta och då kanske det här är något du kan komma att behöva, menade de.

Nyfiket öppnade jag det fina paketet och såg då att det tydligen rörde sig om en bok. Kanske någon spännande deckare, eller en engagerande dokumentärroman kanske? Icke det. Jag fick den här:



Herregud, vad ska man säga när ens sopiga romanser är så tragiska så att ens närmaste vänner inte ser något annat val än att gå och köpa en självhjälpsbok som då tydligen utlovar hjälp till att hitta drömprinsen. Jag ska inte svika dem, ska läsa boken cover to cover och förhoppningsvis kommer jag vara mindre neurotisk när de kommer hem igen.

Men jag älskar ändå mina vänner. Mitt i all deras planering och packningskaos hinner de ändå ta en paus och tänka: "Shit, vi kan inte bara lämna Mia därhän på det här sättet. Då kommer det ju med all säkerhet gå åt helvete. Vi måste ändå ta vårt personliga ansvar för hennes kärleksliv."

Jag tackar och bugar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha säg till när du läst ut den! Förresten, Alfons är ett jättefint namn ju! Styrbjörn...! Vi får se!

2009-01-19 @ 22:56:01
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag behöver nog låna...

2009-01-20 @ 10:07:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Gunilla

Även jag har hittat hit, har saknat Dig! Kul att Du är tillbaka. Kram

2009-01-20 @ 12:21:34
Postat av: Jempa

Älsklingen,

Du förtjänar den bästa som finns

och de "män" som de kallar sig

pffff, de håller inte måttet.



Så ta dig gorgeous, neurotiska ass ut på

vad det än är boken säger så hoppas vi

på att du hittar din prins.

PUSS!

2009-01-20 @ 14:55:51
URL: http://www.metrobloggen.se/jenochjojo
Postat av: sofi

all kärlek till dig maria! även om den får färdas långväga över atlanten!

2009-01-24 @ 18:35:33
Postat av: Mia

haha! lovar att komma till dig om det krisar! i min egenbyggda flotte som jag får konstruera av drivved och allehanda hittade saker=)

2009-01-25 @ 03:47:57
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0