När man går lite för långt för att umgås med sina vänner

Min kära kompis Klas är en mycket duktig blivande sjuksköterska, såpass duktig att han kommer att börja jobba som sjuksköterska redan under våren fast att han inte blir klar förrän i juni. Han har fått jobb på psykakuten på St Görans sjukhus här i Stockholm och det är ju himla kul och spännande för honom!

Den senaste tiden har vi inte kunnat ses så ofta för han har varit iväg hela hösten i Tyskland och sen har jag varit i Skåne och vi ses knappt i skolan längre eftersom alla skriver uppsats just nu så vi sitter utspridda över hela stan. I alla fall så talades vid i telefon tidigare ikväll och då kom jag ju på den ultimata lösningen för att vi ska kunna umgås oftare.

I och med att han säkerligen kommer att spendera mycket tid på sin nya arbetsplats får jag ju se till att ta mig dit så att vi kan hänga. Jag kom med förslag att jag skulle kunna go bananas i tunnelbanan med något slags tillhygge, springa naken i Kungsträdgården, eventuellt bränna ner en byggnad eller mordhota kungen. Jag gissar på att alla ovanstående aktiviteter skulle locka polisen till platsen och då är det ju bara för mig att glänsa med mina skådespelartalanger och spela galen helt enkelt.

Detta kommer ju då leda till en enkelresa med poliseskort till psykakuten och då kan jag passa på att fika med Klas! Tycker själv att detta är en utomordentligt bra idé.

I telefonen möttes dock mitt förslag mest med tystnad...

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är helt klart på! Om jag får?

2009-01-22 @ 21:59:39
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: Mia

Absolut! Vi kan vara galna tillsammans=)

2009-01-22 @ 22:10:39
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Mia

du kanske tolkade min tystnad fel, den var av beundran. Min vän är redo att bränna byggnader för att få ses så det var helt enkelt fantasin som framkallade min brist på ord. Du är en bra människa Maria! puss & kram

2009-01-23 @ 19:15:46
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Mia

Du är med bra Klas, även om du är halvkass på det där med datorer=)

2009-01-24 @ 00:19:07
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: sofi

eller så kan du bara vara dig själv med diverse personlighetsstörningar, så är du säkert hjärtligt välkommen i alla fall!

2009-01-24 @ 18:33:05
Postat av: Mia

taskiiigt....taskigt sofi! jag är faktiskt bara charmig. inte personlighetsstörd=)

2009-01-25 @ 03:46:15
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0