I carried a watermelon

Nu har jag släpat hem en drygt femkilos vattenmelon från Hornstull. Det kan ju tyckas dumt med tanke på att jag absolut inte har någon bil utan istället åkt kollektivt med min melon. Men såhär i sommartider så är vattenmelon som heroin för mig och när man lockas med priser som 4,90 kr/kg kan man liksom inte låta bli.

Sedan är jag väldigt nyfiken på den så kallade "ryssvärmen" som tydlligen då ska komma om man ska tro på dagens löpsedlar. Efter utförligt googlande på ordet kan jag tala om att det rör sig om varmt väder från Ryssland. Till helgen sägs det att den ska komma till vårt land. Den varma och svettige ryssen.

Och självklart betyder detta bara en enda sak. Mer vattenmelon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0