När indiepop möter kollektivtrafik.

Alltså söta popkillar i all ära men om det nu råder någon slags överjävlig tropisk hetta ute kombinerat med luftfuktighet värre än i Amazonas och planen för dagen är att åka innerstadsbuss i rusningstrafik är då följande rätt outfit?

Svintajta svarta Cheap Monday-jeans, en mörkgrå/svart-rutig, långärmad flanellskjorta plus stängda svarta snörskor. Själv höll jag på att dö i min ärmlösa bomullsklänning och flipflops och övervägde för en kort stund helt på allvar hur "frowned upon" det egentligen skulle vara om jag åkte buss enbart iklädd underkläder.

När termometern visar 30 grader så tycker jag att det är helt okej att överge allt vad stil heter och köra strandslackeroutfit även på bussen. Detta gäller även överhettade popsnören på Söder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0