Pinsamt Debaser!

Igår mötte jag upp Katti i Slussen för att ta en öl på Debaser. När vi hade suttit ett tag så bestämde vi oss för att ta nästa på andra sidan tunneln, på Helenes krog. Detta för att Katti precis har haft någon slags öroninflammation och jag precis återhämtat mig från min nästan-lunginflammation. Den höga musiken i kombination med hostig röst och dåliga öron blev helt enkelt inte så trevlig. När vi hade suttit ett tag så bestämde jag mig för att gå på toaletten. Märk väl att toaletten jag besökte ligger endast några meter från debbans bajamajor. Detta ställe har precis lika dåliga förutsättningar som Debaser har när det gäller att erbjuda ett schysst ställe att kissa på. Döm min förvåning när jag har stiger in på en toalett som faktiskt är en riktig toalett med tillhörande handfat där man kan tvätta händerna.

Med tanke på storleksskillnaden på de olika ställena och skillnaden på hur mycket folk det finns på respektive uteservering är det ju nästan direkt pinsamt att Debaser tvingar sina gäster till detta förnedrande sätt att kissa på. Vid nästa besök på Debaser är det jag som försiktigt smyger mig runt hörnan för att kissa i bekvämlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0