Hostar snart ihjäl mig

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden. Å andra sidan har livet varit ganska stressigt så bloggen har liksom inte hamnat överst på prioriteringslistan. Istället är det mest jobb, jobb, jobb som gäller nu.

Sen har jag då fått en guest star i mitt liv som har varit ett frekvent sällskap den senaste veckan. Jag pratar då om min hosta. Jag har de senaste dagarna hostat så mycket att jag snart börjar bli galen. Alltså inte galen som irriterad och sur utan galen som i vansinnig och måste kanske läggas in på slutenpsyk. Jag har inte sovit ordentligt på tre nätter för jag får helt galna hostanfall på nätterna, jag hostar ibland så mycket att jag kräks (alltså verkligen bokstavligt talat, äckligt I know men för att man ska få en bild av min misär), har slutligen så sjukt smärtsam träningsvärk i bröstet och i magen p.g.a. allt hostande.

Mitt dilemma just nu är om jag borde gå till en läkare eller inte. Om det bara är hostmedicin som erbjuds så kan jag lika gärna låta bli då den hostmedicin som i så fall skulle skrivas ut är Cocilana och den tål jag inte eftersom den innehåller morfin. Jag snetänder nämligen på morfin mår mycket mycket dåligt. En på mitt jobb menar dock på att det skulle kunna vara mycoplasmalunginflammation. Jag avfärdar detta eftersom jag inte har någon feber överhuvudtaget. Har dock forskat lite kring denna åkomma och tydligen får man inte särskilt mycket feber. Så det känns ju trist. Vill liksom inte spendera den fina soliga helgen på närakuten. Men vi får se, mår jag inte bättre på lördag så får jag väl gå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0