Post University Stress Syndrom

Ber om ursäkt för extremt dålig uppdatering men den senaste veckan har varit något av ett skämt när det gäller hur mycket jag har haft att göra. Jag kan ju ge er några exempel:

  • Blivit färdig sjuksköterska. Bara det tar ju ett tag att smälta.
  • Fixat inför examensfirande. Detta har bl.a. inneburit städning av systers lägenhet, bakning av bröd, diverse inköp och några små nervösa sammanbrott inför stundens allvar så att säga.
  • Haft hela släkten på besök under helgen. Givetvis en rolig sak men har också inneburit väldigt lite sömn, mycket logistik och inte en lugn stund.
  • Börjat nytt jobb som är roligt men extremt mycket att lära sig och kommer att innebära extremt mycket ansvar.
Således känner jag mig något urlakad just nu. Jag har inte sovit bra på flera veckor p.g.a. stress, jag får typ ett par minisammanbrott varje dag på grund av livskris och förändringar. Jag känner mig stressad över att jag måste plugga för att sedan inse att jag inte behöver plugga mer och så blir jag stressad över det.

Livet känns just nu som ett höghastighetståg som jag försöker springa ifatt men inte riktigt hinner med. Ska bara orka med den här veckan och sen ska jag spendera helgen med att ta igen mig.

(Det här låter värre än vad det är jag kan ju tillägga. Behöver bara lite sömn och lite struktur så kommer jag säkerligen känna mig bättre men just i denna stund är det lite för mycket som pågår)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Försök att varva ner.....och hur lätt är det! Kram

2009-06-10 @ 13:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0