Skitsommar

Får jag bara, precis som alla andra, få uttrycka hur mycket jag hatar vädret i det här jäkla skitlandet just nu! Kollar SMHI och inser att i min gamla hemstad Granada har de sol och trettio grader, under helgen har de legat och peakat på 35 grader. Tell me again why I moved back? Okej för att juni brukar vara ganska instabil men detta börjar ju bli löjligt.

Jag vill ha på mig sandaler och inte gummistövlar när jag går ut, jag vill jobba i min uttänkta outfit (shorts och den där snärtiga landstingspikén som finns i både vitt och ljusblått), inte i någon konstig mundering som innefattar jeans (hatar, hatplagg nummer ett) och en typ "så-ful-att-jag-fysiskt-mår-illa" vindjacka som dessutom är 10 storlekar för stor. Jag vill sitta och vina med nära och kära på uteserveringar utan att riskera lunginflammation och fuktskador.

Känns typ som att jag är på väg in i en vinterdeppression och det är väl ändå inte meningen att det ska hände under den ljusaste månaden på hela året? It sucks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0