60 frågor om mig.

1. Hur gammal är du om fem år? 28 år

2. Vem var den sista du träffade? Min storasyster Anna plus halva hennes jobb på en afterwork-öl.

3. Hur lång är du? Typ 174. Eller i ärlighetens namn vet jag inte då jag inte har mätt mig ordentligt på fler år men något sådant iaf.

4. Vilken var den senaste film du sett? Twilight på DVD som jag fick i examenspresent. 

5. Vem ringde du senast? Min syster Malin. Skulle hem till henne för att låna locktång.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min kompis Karin. "Möt mig i pressbyrån vid spärren. Puss". Vi skulle fika och hade bestämt träff på Medis.

7. Var är dagens planer? Resterande timmar på detta dygnet ska ägnas åt att tvätta, äta något och sedan ska jag sova. Är väldigt trött efter denna vecka.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror lite på. Om jag ska bestämma något konkret med någon är det lättare att ringa men för att bara höra av sig är ju sms trevligt.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? I söndags när hon och pappa kom och hämtade mina bästisar hemma hos mig för att köra tillbaka till Helsingborg.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? Klockan ringde 06.00. Jag släpade mig dock ur sängen först 06.30. Älskar min snoozeknapp.

13. Har du någon gång hittat en katt? I byn i Spanien finns det många katter som springer omkring. Mina systrar har varsin, de heter Katten och Jonas. Jag har ingen egen. Men jag har liksom aldrig tagit hem en katt. Funderar dock på att ta hem kaninungarna som bor på min gård. Det är en grå och en svart. Urgulliga.

14. Vilken är din favoritplats? Byn i Spanien, Granada och Stockholm under varma sommarkvällar.

15. Vilken plats föredrar du minst? Utomhus på vintern och tunnelbanan i rusning.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kanske med någon slags man och några barn, det vore trevligt. I en stor lägenhet på Söder. (om man nu får drömma)

17. Vad skrämde dig som barn? Bovar. Men skärmmössa och snusnäsduk.

18. Vem fick dig att skratta senast? Min kompis Anna, när hon ringde mig nyss. 

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag tror inte att jag äger några personligen. Däremot lyssnade jag mycket på syrrornas och mammas skivor när jag var ung. Favoriterna var "Jimmy Dean" med Troll och "Je t'aime moi non plus" med Jane Birkin och Serge Gainsbourg. (Fattade dock inte vad den handlade om på den tiden)

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär. Min fina lilla macmini

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Hatar att sova utan kläder. Officiellt är min favoritpyjamas ett par bomullshorts och ett linne. Inofficiellt är min favoritpyjamas mitt röd- och vitrandiga nattlinne som är sju storlekar för stort, långärmat och går ner till anklarna. Älskar't.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre. Två vanliga och en spansk korv.

23. Hur många landskap har du bott i? Två. Skåne och det där landskapet som Stockholm ligger i.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Om det någonsin har gått så långt så har jag djupt förträngt det.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på stranden, strumpor när man är hemma. Skor däremellan som passa väderleken så att säga.

26. Är du social? Ibland lite för mycket. Men jag älskar också ensamtid med mig själv.

27. Vilken är din favoritglass? Får ju ont i magen av glass plus att det isar i tänderna för att det är så kallt. Men ibland är det väldigt gott. Favoritglassen är Frigo Pie. Glass i Spanien som smakar jordgubb och som är formad som en fot.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Lämnat studentbostaden och köpt en lägenhet på Söder.

29. Tycker du om Kinamat? Svensk kinamat, I like. Kinesisk kinamat är vidrigt. Typ grisfötter, stekt gurka och ägg kokade i blod.

30. Tycker du om kaffe? Alldeles för mycket. Har nu blivit en såndär som dricker kaffe varje dag på jobbet. Illa, illa.

31. Vad dricker du till frukost? Till frukost dricker jag däremot alltid te. Ibland kan det slinka ner ett glas juice också.

32. Sover du på någon särskild sida? Nej det tror jag inte. Jag sover dock väldigt stilla.

33. Kan du spela poker? Nej, jag tycker det verkar ganska tråkigt. Finns andra kortspel som är roligare.

34. Tycker du om att mysa? Jag tycker verbet "att mysa" är mycket godtyckligt och oklart. Jag gillar att dega i en soffa, ja. Jag gillar att kramas med folk jag tycker om. Men vad "att mysa" exakt innefattar är jag osäker på.

35. Är du en beroendemänniska? Det är jag säkert. Kan lätt bli lite autistiskt besatt av saker som jag tycker om.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej. Trist, vore ju kul med en låstastvilling. 12:e februari anyone?

37. Vill du ha barn? Absolut.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och spanska. Och efter tre glas vin är jag extremt duktig på danska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Inte ens i studiesyfte vilket är lite tråkigt.

40. Föredrar du havet eller en pool? Älskar havet så länge det inte finns tång. Har dock en enorm förkärlek till pooler. Blir helt till mig som ett litet barn om jag får chansen att bada i pool. (Nu snackar vi utomhuspooler, inte tråkig svensk simhall)

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat. Det är därför studentekonomi och gourmetmia aldrig riktigt har trivts tillsammans.

42. Äger du dyra smycken? Nej det tror jag inte. Tycker inte om smycken från Guldfynd eller liknande. Jag köper mina färgglada örhängen och roliga armband på typ H&M.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej jag är lite rädd för sånt där. Tog två Citodon en gång och trodde att jag skulle dö i hjärtinfarkt. Inte min grej liksom.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En klunk Ramlösa.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Mina syrror är väldigt roliga. Överhuvudtaget så är mina vänner roliga på sina egna sätt. Jag själv kan vara ganska kul också om jag är på det humöret.

46. Välj ett ärr på din kropp? Det stora enorma på mitt ena knä som borde ha sytts med kanske fem stygn men som mormor istället tejpade ihop hemma i badrummet. Jag ramlade på en trottoarkant och slog upp mitt knä så att hela benet var indränkt i blod. Men ärret kommer alltid påminna mig om alla mysiga sommarlov som jag spenderade hemma hos mormor och morfar så det är ändå okej.

47. Vad har du för ringsignal? Ingen alls. Har alltid min mobil på ljudlös med vibration vilket leder till att jag missar alla samtal. Men jag blir så stressad av ringsignaler.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Det har jag säkert. På vinden i Helsingborg skulle jag tro.

49. Flirtar du mycket? Inte särskilt bra i alla fall. Folk tror att jag flirtar när jag bara försöker vara socialt kompetent. När jag verkligen försöker fattar ingen vad jag menar. Måste bli bättre på det där...

50. Vart togs din profilbild för din blogg? På Debaser Slussen.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag är mer inne på det där med olivoljor. Om vi nu ska snacka olja.

52. Har du fått fortkörningsböter? Eftersom jag aldrig har kört en bil så hade ju det varit konstigt. Jag går ju ganska långsamt dessutom. 

53. Vilken var den senaste bok du läste? Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon. Loved it!

54. Läser du dagstidningen? Metro och City på tunnelbanan. Ibland DN om jag kommer över någon.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. Finns ingen som jag riktigt tycker om sådär så att det känns lönt att prenumerera.

56. Dansar du i bilen? Nej, jag dansar i duschen. Och ibland omedvetet i rulltrappan i tunnelbanan.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar i princip aldrig på radio. Så jag vet inte.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Jag fyllde i en remiss för ett blodprov på jobbet. Men jag krafsade inte, jag skrev mycket noggrannt.

59. När var du i kyrkan senast? I fredags när jag tog examen. Höll på att börja böla när de spelade "En blomstertid nu kommer". Men jag har ju alltid varit svag för orgelmusik.

60. Vilka personer utmanar du? Den som känner sig manad helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den heter Den blomstertid och du var extremt rädd för båttoiletter när Du var liten... Kram

2009-06-15 @ 10:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0