En alldeles strålande helg.

Förträfflig helg ändå måste jag säga även om den inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. I fredags mötte jag upp systrarna sisters hemma hos syster Malin för en drink och sen gick vi och käkade italienskt på Cibo på Åsögatan. Urgod mat och bästa sällskapet! Efter det tog vi bussen ner till Slussen, inte på grund av lathet utan bussfärden berodde på sjukt obekväma skor på fyra av de sammanlagt sex fötterna i sällskapet. Väl framme så gick vi till debban och tog en öl på uteserveringen, sjukt mycket folk men trevligt.

Igår morse efter att jag konstaterade att jag hade sovit sammanlagt i ca en timme på grund av hostan fick jag helt enkelt kasta in handduken och åka till närakuten i Solna centrum. Läkaren konstaterade att jag troligtvis hade någon form av mykoplasmainfektion som visserligen inte hade utvecklats till en lunginflammation men som var på god väg. Erhöll därför antibiotika och en flaska Cocillana-Etyfin. Har varit restriktiv med hostmedicinen men det har faktiskt gått bra att ta den, har blivit lite snurrig och darrig men inte på ett för obehagligt sätt. Hostan har dessutom dämpats avsevärt och det är just nu det enda som spelar någon roll då den höll på att driva mig till vansinne.

Efter mitt läkarbesök mötte jag upp syrrorna och Karin i Slussen och tog bussen ut till Hellasgården för att sola. Badade vågade vi dock inte då det var lite för kallt i vattnet plus att jag känner inte att det känns så vettigt att bada i kallt vatten när jag precis har haft en begynnande lunginflammation.

På kvällen skulle båda systrarna plus några andra  till Debaser men jag valde faktiskt att stanna hemma. En del av mig tyckte att det hela var lite sorgligt då detta var första lördagen med riktigt fint väder och att ta en drink i solnedgången på debbans uteservering hade verkligen varit ett perfekt avslut på en bra dag. Men med tanke på antibiotika- och morfinhostmedicinintag så skulle en drink ändå varit uteslutet. Dessutom behövde jag på alla sätt och vis få vila mycket och länge. Kollade därför på film om World Trade Center, grätt en skvätt på slutet när poliserna som hade suttit fast i ett dygn under rasmassorna räddades och återförenades med sina familjer, gick och la mig och somnade vid halv tolv. Vaknade klockan tio och hade alltså sovit i över tio timmar. För första gången på kanske 6 veckor kan jag tillägga.

Idag har också varit en fantastisk dag. I sällskap med mig själv, några tidningar, en bok och en pastasallad så promenerade jag ner till  Huvudsta strand, ligger ca 4 min från mitt hus. Där har jag sedan legat hela eftermiddagen på en handduk och solat, läst, och ätit matsäck. Så himla mysigt. Måste bli duktigare på att utnyttja det faktum att jag har världens mysigaste område med både vatten, skog och park bara några minuter från hemmet.

Nu ska jag ägna kvällen åt att tvätta och städa lite och sen ska jag lägga mig tidigt och förhoppningsvis komma till jobbet utvilad imorgon!



Det här har jag legat och tittat på idag. Dock närmare vattnet och med mer sol.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad härligt det låter! Jag för min del har spenderat 3 kvällar på mitt arbete och även idag och som slutkläm kl 07 i morgon......Kram

2009-06-29 @ 12:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0