Bad karma

Alltså det känns som att gudarna eller vem det nu är som bestämmer inte gillar mig idag. När jag gick från jobbet var det sol och uppehållsväder. Mitt jobb ligger på Folkungagatan vid Stigberget. När jag nådde Tjärhovsplan, vi snackar alltså 42 sekunder senare, så hamnade jag i en snöstorm som var helt sjuk. Jag gick hela Tjärhovsgatan fram i iskall motvind samtidigt som typ fyra ton snö slungades mot mig. Var helt blöt när jag kom ner till tunnelbanan vid Medis. Ursäkta men vädret den senaste tiden? Kan ingen skjuta den person som ligger bakom detta vansinne?

Jag hade torkat i höjd med Fridhemsplan där jag gick av för att handla ett par saker på Daglivs. När jag hade betalat pep min väska vid kassan och kassörskan spände blicken i mig och frågade om jag möjligtvis hade något med en streckkod i väskan. Jag bara "Eh, ja...jag har nog ett paket tugummi..?". Det var tydligen inte anledningen till pipet så hon kallade dit en kollega som då skulle förhöra mig och försökte rota igenom min väska vilket jag inte hade så stor lust till att hon skulle göra. Till slut hittade jag orsaken till pipet. Hade en handkräm i väskan som visserligen kommer från Daglivs men som jag köpte för kanske tre veckor sedan. "Har du kvitto på det?" "Ja självklart går jag ju runt med kvitton för allt jag någonsin köpt i fall man någon gång blir anklagad för stöld...". Till slut när hon hade inspekterat tuben och liksom insåg att jag omöjligt hade kunnat smörja in mig med halv flaskan inne i affären utan att stinka som en hel hög med handkräm gav hon mig motvilligt mig tillbaka den.

Men kul att bli anklagad för snatteri liksom! Jag har aldrig snattat i hela mitt liv, inte ens smågodis när man var liten och alla andra gjorde det. Jag tror inte att jag tänkte slå mig in på den kriminella banan vid 23-års ålder genom att sno hudvårdsprodukter i närmaste snabbköp. Blev faktiskt lite förolämpad och tänker sluta handla på Daglivs. I alla fall fram tills någon gång nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0