Klarar ju inte feluttalade ord...

Måste bara klaga lite. Har ju blivit helt såld på det där med ljudbok och de senaste veckorna har jag plöjt hela Milleniumserien och har nyligen börjar med "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón. Som för övrigt är en helt fantastisk bok.

Men för att komma till saken kan jag ju då tycka att man som den person som ska läsa upp böcker och spelas in vill försäkra sig om att man uttalar allting i texten på korrekt sätt. Blir ju ganska pinsamt annars.

Så jag vill helt enkelt säga att nej, Reine Brynolfsson. Jag har svårt att tro att Lisbet Salander skulle gå in på www.gåggel.com och gåggla någon. Och Jonas Karlsson, berget Montjuïc i Barcelona heter inte Montschuck.

      
Skärp er killar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0