Praktikkoma

Har försummat typ alla sociala relationer inklusive bloggen den senaste veckan känner jag. Men så brukar det bli första veckan på en ny praktikperiod. Inte nog med att man måste stiga upp mitt i natten så är man helt slut när man kommer hem då man för det första har jobbat en hel dag plus ansträngt sig socialt hela tiden för att vara trevlig och göra ett bra första intryck.

Idag har varit en okej men ganska outvecklande dag. Det var tydligt bestämt på förhand att vi studenter ska gå en dag med en undersköterska och idag var det min tur. Jag har ju då jobbat som undersköterska så att arbetsuppgifterna är ju ganska självklara. Jag gick med en snäll kvinna som var väldigt mån om att förklara hur allt skulle gå till och hur man bör utföra vissa moment på bästa sätt. Hela morgonen svarade jag "Jag vet" till allt som hon sa mest för, ja jag vet ju hur man gör. Men efter ett tag kände jag mig så himla dryg åt att jag då redan visste allt hon ville förklara så då bytte jag ut "Jag vet" till ett intresserat och något överraskat "Jasså!?". Men det var ju inte bättre. Då framstod jag ju bara som en idiot som typ är sjukt dålig på sitt jobb. Men imorgon blir ordningen i alla fall återställd då jag ska gå med sjuksköterska igen.

Även helgen är planerad. Om det nu är så mycket att planera. Den ska ägnas främst åt barnpassning men även av storstädning av lägenheten plus ett försök till att ta igen så mycket förlorad sömn som är möjligt. Hade tänkt gå ut på lördag men känner inte riktigt att känslan infinner sig så jag tänker istället spendera kvällen i en stor soffa i Stocksund med tre ungar och någon bra film.

Nu ska jag kvällsfika eftersom jag är lite småhungrig då jag råkade äta middag klockan halv fem. Flingor, mjölk och jordgubbar. Och en kopp te på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0