Saknar min kompis

Men alltså vädret idag! För er som inte bor i Stockholm kan jag upplysa er om att det har snöat hela dagen och fortsätter att snöa as we speak. Jag orkar liksom inte mer. Kan inte den där förbannade våren komma nu? Fast jag fick ett uppmuntrande sms från min syster imorse. Hon hade kollat väderleksrapporten för Madrid och där var det 19 grader och sol. Bara 16 dagar kvar!

Nu ska jag ägna den närmaste timmen åt att laga lasagne och att försöka ta reda på tidsskillnaden mellan Sverige och Costa Rica så att jag kan planera in när jag ska ringa min kära Sofi utan att väcka henne och utan att behöva stiga upp mitt i natten själv. Jag saknar henne så himla mycket. Igår lagade jag vår favoriträtt som vi åt typ varannan dag när vi bodde ihop i Spanien. Kyckling med dijonsenapssås och ris med en massa sallad. Men dressingen blev inte lika god som vanligt för den är Sofis specialitet. Kom tillbaka till mig snart! (Alltså inte bara för att göra salladsdressing då utan för andra orsaker också)


Min fina bästa Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0