Snäll svåger

Min systers pojkvän heter Niklas. Han är alltså min nästan-svåger, de är ju inte gifta än liksom. Han är även den storebrodern jag aldrig fick. Ni vet, han retas och hittar på smeknamn, filmar mig i olika pinsamma situationer och lägger ut på Youtube och försöker kittla mig när tillfälle ges.

Men han är också världens snällaste. Framför allt mot min syster men också mot mig. Jag får alltid hänga hemma hos dem och spela Nintendo Wii, han ger alltid goda råd och är en bra lyssnare. Ett exempel på hans snällhet är det som hände igår. Jag var hemma hos dem på blixtvisit och började klaga över att min mp3-spelare hade pajat. Jag är ganska beroende av den och går alltid runt med hörlurar var jag är ska. Då säger Niklas att han kanske har någon gammal som ligger och skräpar som jag kan låna tills vidare. Jag tänkte någon såndär liten sak som får plats med typ 150 låtar och som han kanske hade fått gratis i en tidning. "Jättesnällt" svarade jag.

Men det var ingen gammal sak han hade. Jag fick låna en Ipod av honom. Okej, för många kanske det är en ganska obetydlig sak men oteknisk och omodern som jag är har jag aldrig ägt en Ipod och tyckte att detta var helt fantastiskt. "Äh" sa Niklas. "Den är ju typ flera år gammal". Det struntar jag i och är nu sjukt nöjd och glad över detta.

Så tack Niklas för att du helt enkelt är världens snällaste och bästa brother-in-law!


Niklas och jag

Kommentarer
Postat av: Niklas

Woohoo! Va snäll jag verkar vara :)



Funkar den då?



Kram!

2009-03-08 @ 13:20:31
URL: http://niklasjakobsen.se
Postat av: Mamma

Jag håller med Dig, världens bästa svärson helt klart!

KRAM

2009-03-08 @ 20:06:03
Postat av: Mia

Niklas: Den fungerar alldeles utmärkt! Tack så mycket!



Mamma: Eller hur!

2009-03-08 @ 22:07:18
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0