Tårta och skolk



Här får ni ett fint exempel på mig när jag äter tårta. Jag älskar tårta, det är ju nästan det godaste som finns. Det som i just detta ögonblick slinker ner i munnen är Kattis snuskigt goda daimtårta som hon hade gjort i lördags. Den är helt fantastisk. Fram tills dess man får laktoschock och således ont i magen då. Fast det är i och för sig inte tårtans fel utan min kropps oförmåga att bryta ned laktasenzymer. Jäkla gissel det där. Men jag ibland så får man väga fördelar mot nackdelar och daimtårtan är lätt värd ett par timmars magknip.

För övrigt skolkar jag från jobbet idag. Eller skolkar är väl att ta i. Jag får lägga mitt schema själv nämligen och behöver inte rapportera detta till någon utan får helt enkelt dyka upp när jag vill så länge jag är där x antal timmar i veckan. Jag steg faktiskt upp klockan 5 imorse men jag orkade inte, orkade verkligen inte. Kände att om jag hade åkt dit så hade jag varit den sämta sjuksköterska någonsin och valde därför att återvända till sängen och till Nyhetsmorgon. Min tanke är att detta är den sista gången i mitt liv som jag har denna typ av frihet när det gäller arbetstider så jag tänker passa på att utnyttja den.

Nu ska jag gå långpromenad till Karlbergs slott och sen ska jag laga någon god middag och så kommer jag komma till jobbet imorgon full av energi. Eller måttligt full. Jag är aldrig full av energi klockan 7 på morgonen hur mycket jag än har sovit.

Kommentarer
Postat av: katti

nämen, fick du också laktoschock??

Jag trodde bara det var Anna...



Tråkigt på en i övrigt så fin kväll...eller ja, Malena gjorde ju sitt för att sumpa också..



Nej, nästa gång (och det är om ett bra tag!) blir det låglaktosgrädde i tårtan! Så här kan vi inte ha det!



kram

2009-03-16 @ 16:56:00
Postat av: Mia

Katti: Min laktoschock var inte lika illa som annas men tyvärr kommer allt gott med någonting ont=) låglaktosgrädde låter helt perfekt tills nästa gång!

2009-03-16 @ 17:23:45
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Snygg outfit! Kram

2009-03-17 @ 12:05:29
Postat av: Mia

Mamma: Man tackar man tackar! Lyckades dock få en fettfläck på den knappt fyra timmar efter att den inhandlats även om jag under denna tidsperiod aldrig hanterade olja eller annan fettbaserad substans. Mycket märkligt men typiskt mig liksom.

2009-03-17 @ 18:35:38
URL: http://miacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0