När man reser över halva Europa för att köpa billiga tamponger...

Jag ska ju då bege mig till Madrid om knappt två veckor vilket jag ser framemot väldigt mycket. Jag är en person som älskar att skriva listor för att planera alltifrån matinköp till längre resor. Jag skriver packningslistor, kom-ihåglistor, förteckingar över redan skrivna listor och så vidare.

En lista som jag har klurat på de senaste veckorna är saker som jag vill köpa när jag är i Madrid. Insåg nu när jag läste den att för en utomstående person framstår ju jag som fullkomligt galen. Man skulle ju kunna tro att när en tjej i 20-års åldern ska åka på weekendresa till en europeisk huvudstad så kommer saker som skor, väskor, kläder, skivor och ett par flaskor vin stå på den där listan. Men inte för mig. Naturligtivs motsäger jag mig inte shopping om tillfälle ges men det står inte som första prioritet på min lista. Den rimliga förklaringen till min lista är ju det faktum att jag har bott i det spanska landet i flera år och skaffade mig där vanor och fattade tycke för produkter som inte går att få tag på i Sverige. Men ändå...

Här är ett utdrag från min lista i alla fall:
  • Tamponger (sjukt mycket billigare och bättre i Spanien)
  • Rakhyvel som inte finns i Sverige och som är världens bästa
  • Manchego ost
  • Biofrutas (dricka som man köper i småförpackning som är en blandning av juice och mjölk, I love!)
  • Saffran
  • Tjock vit sparris
  • Okej, några flaskor vin får det nog bli
  • Favorit läppbalsamet på Apoteket
  • Pulverpåsar för att göra natillas hemma (bästa efterätten)
Kommer följaktligen spendera mer tid här...:


...än här:

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, jag måste också ha ett Letibalm! Hade glömt att det finns men har gått runt och saknat något bra till läpparna.

2009-03-16 @ 16:54:10
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag antar att jag har använt din dator då kommentaren ser ut att vara från mig=) Letibalm we must have! den här vintern ser ju inte ut att försvinna än på ett tag så läpparna lär ju behöva återfuktning ända in i april=)

2009-03-16 @ 17:22:39
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Anna

Jamen om du använder min dator får du ju logga ut för 17!

2009-03-16 @ 19:12:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Mia

Anna: Fast det gjorde jag, din dator har kanske bara ett bra minne

2009-03-16 @ 19:20:17
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vill också ha ett Letibalm! Och nagellack, foundation, puder,tandborste, föryngringskräm, handcreme nr 1 mm mm!! Mmmm jag skojar fast lite allvar är det. Jag tycker Din handlingslista är helt ok, helt normalt! Sådan mor sådan dotter, eller hur? Kram

2009-03-17 @ 12:04:14
Postat av: Mia

Mamma: Haha, ja det är bra att veta varifrån man har fått sin galenskap från i alla fall! Men skriv ihop en lista så kan jag se vad jag kan göra åt saken=)

2009-03-17 @ 18:34:07
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Jempa

Älskling. Jag måste tyvärr göra dig lite besviken och säga att den enda mercadonan som fanns vid oss har slagit igen och ingen annan finns så långt ögat kan nå.. Och du men tamponger?! DE ÄR JU SVIIIIINDYRA! Sosso mamma skeppade ju hit ett ton med Pelle, mycket populärt kan tilläggas, för att de är så dyra här. Det där får du nog utveckla lite min kära.

Men annat finns som är billigt, skinnjackan till exempel. Åh det ska bli så kul att ni kommer...

2009-03-17 @ 23:30:43
Postat av: Mia

jenni: har faktiskt lite inside info och känner till lite mercadona i förorten=) mercadonas eller carrefours tamponger är asbilliga. kostar typ 1 euro för 20 st! köper man däremot tampax eller liknande kostar de typ lika mycket som i sverige. är grymt intresserad av skinnjackan! längtar också oerhört!

2009-03-17 @ 23:36:30
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack tack jag har redan börjat fila på listan. Kram

2009-03-18 @ 08:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0