Efterlyser grundläggande vett och etikett

Måste uttrycka en klagan till er tjejer där ute som i likhet med mig själv vid vissa tillfällen besöker offentliga toaletter på barer, caféer och liknande ställen. Vad ni gör på er egen toa rör mig inte i ryggen men let's face it, det finns ändå ett visst mått av sunt förnuft man skulle tro att folk borde ha när de besöker toaletter som de vet ska användas av andra människor.

Naturligtvis framstår svenska tjejer som nyutexaminerade från de finaste flickpensionaten i England om man jämför med den spanska kvinnliga befolkningen som helt saknar all form av rim och reson när det handlar om offentligt toalettuppförande. Spanska tjejtoaletter är som en dödsfälla bestående av olika kroppsvätskor som befinner sig på helt fel plats och timmarna man har spenderat i toakö i det landet vill jag inte ens tänka på med tanke på vilket slöseri det är.

Här kommer i alla fall min syn på saken. Om man står i en kö med ganska mycket folk till toaletten och uppenbarligen ser att det står minst fyra personer bakom en när man stiger in är det inte okej i något sammanhang att fiska upp sminkväskan och ägna en kvart åt att försöka fixa ögonskuggan eller läppstiftet eller jag vet inte vad. Sminka sig får man göra hemma eller i ett badrum som består av bås så att man inte ockuperar själva toaletten när stackars kissnödiga kvinnor (läs: jag själv) står utanför och måste få sträckningar på olustiga platser på kroppen på grund av alla knipningar. Min filosofi är att när man är ute är det ändå mörkt så lite mer eller mindre puder kommer ändå inte spela någon som helst roll.

En annan sak är det här med tjejers rädsla över att sätta sig ner på toalettringen på offentliga toaletter som jag aldrig har förstått mig på. Jag besitter, om än få, så i alla fall några högskolepoäng i mikrobiologi och kan med övertygelse säga att det inte finns några smittsamma sjukdomar som man får genom att sätta sig ner på toalettstolen. Om personen som var inne innan bär på vinterkräksjukan så kommer man att bli smittad i alla fall, oavsett om man sitter ner eller inte. Vad detta vägrande av att uppenbarligen kissa bekvämt resulterar i är ju ett problem som jag alltid trott är förbehållet herrtoaletten, nämligen att folk kissar på ringen. Detta tycker jag är mindre trevligt att mötas av när jag går in på en toalett.

Jag kallar mig inte perfekt men i just detta sammanhang är jag verkligen den bästa personen man kan ha framför sig i toakön. Jag kissar sjukt fort, lämnar toaletten städad och skulle aldrig få för mig att stå och hänga framför spegeln när jag vet att andra står utanför och väntar. Jag skojar inte att jag till och med har fått beröm av främmande människor på grund av min kvickhet på toaletten.

Så snälla tjejer, gör vad ni vill i ert eget badrum men skärp er när ni är ute och kissar bland folk!

Kommentarer
Postat av: katti

jag är också mycket snabb!



man vill ju inte hänga i det äckliga rummet för länge ändå!



Plus att man har en viss respekt för sina medfestenärer!

2009-03-16 @ 16:57:16
Postat av: Mia

medfestenärer, haha! sjukt bra ord! men verkligen, folk får faktiskt bli snabbare på toa!

2009-03-16 @ 17:24:28
URL: http://miacollin.blogg.se/
Postat av: katti

jag vet! det bara kom till mig, som från ovan....och sen blev allt svart...och så spelades det musik som man nästan inte hörde...och sen....

2009-03-17 @ 13:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0