Medicin och tillrättavisning

Språket för dagen är latin då jag hela förmiddagen och halva eftermiddagen har suttit med min grupp och försökt diagnostisera våra patienter med hjälp av allehanda medicinsk litteratur plus många många sökningar på google. Herregud vad gjorde människor innan internet? Men det har gått ganska bra hittills och fallen känns inte så svåra.

För övrigt blev jag tillrättavisad av min lärare idag som om jag vore elva år gammal. Det var stopp på blåa linjen imorse så jag stod still vid Stadshagen i typ tio minuter och när jag väl kom till T-centralen var det sån kaos med allt folk att det tog typ ytterligare tio minuter att ta sig upp till gröna linjen. Således kom jag väldigt försent till min lektion som dessutom tog slut en minut efter att jag hade anlänt. Min lärare menade att jag var oansvarig som inte åkte hemifrån med minst tjugo minuters marginal. Jag menade att det kanske vore att ta i plus att det faktiskt inte var mitt fel att en lektion som enligt schemat skulle hålla på i en timme varade i endast tolv minuter. Kände mig lite som om jag vore tillbaks på högstadiet vilket jag kan tycka är en märklig känsla när man om några veckor tar sin kandidatexamen.

Nu ska jag fortsätta att plugga medicin. Tjoho

Kommentarer
Postat av: Malin

Men vilket mongo. Typ lär dig att 12 minuter ej är en timme innan du börjar klaga på 20 minuter. Mycket förvirrande.

2009-05-12 @ 01:34:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0