När hemmet ger en panikångest

Jag fick panikångest över att åka hem från middagen hemma hos min syster igår kväll så jag stannade kvar och sov på hennes soffa. Vi drack rödvin och lyssnde på gammal indie hela kvällen på Spotify. Himla trevligt. Imorse steg jag upp och drog till skolan för att ha lektion i en timme mellan halv tio och halv elva. Men sen fick jag panikångest över tanken på att åka hem igen så jag hängde i skolan och gjorde ingenting i fyra timmar tills Klas slutade sin lektion. Han och jag gick och satte oss på en bänk i Rosenlundsparken (jag gissar hejvilt här men jag tror att det är så den kallas) och talade ut om livets svårigheter. Sen mötte vi upp Jakob och Olle och tog en öl tillsammans med dem. Sen åkte jag hem och där hade jag tänkt stanna men...

Fick då panikångest igen över att vara hemma så jag ringde syster Anna i panik för att ta reda på vad hon gjorde. Hon var på Debaser med Tobbe så jag svidade således om och åkte in och hängde med dem ett tag. Tog även farväl av Tobbe som ska åka till Georgien för att jobba på obestämd tid. Det är ju helt crazy tycker jag men hemskt spännande. Tog tunnelbanan till mina gamla kvarter vid Tekniska högskolan och tog sen bussen därifrån till Fridhemsplan. Busschauffören verkade full. Jag satt bredvid en kines som luktade gamla räkor. Sammanfattningsvis har jag upplevt trevligare bussresor i mitt liv.

Nu är jag hemma igen och känner inte fullt så stor panikångest över detta faktum men tycker ändå att det är rätt trist. Speciellt eftersom jag inte har några avsnitt kvar av "How I met your mother" som jag har sträckkollat på under min isolering som jag har haft de senaste dagarna. Kollade tv-tablån och den hade ju inte så mycket att bjuda på den heller. Ska kanske helt enkelt bara gå och lägga mig och tacka för mig för ikväll så att säga. Imorgon ska jag ha kul. Ska dricka rosévin hemma hos syrran och sen ska vi på konsert.

För övrigt köpte min mamma våra flygbiljetter till USA och Kanada idag. Den femte september åker vi. En vecka i Kanada och fem dagar i New York. Det ni. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var bara mysig att du stannade såklart! (Och sedan hade jag nog egentligen räknat med att du skulle göra det - det brukar ju liksom bli så :))

Puss ungen!

2009-05-09 @ 01:26:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Karin

Kan vi inte leka någon dag? När har du muntliga? Puss!

2009-05-09 @ 11:38:22
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Malin: Jo det brukar ju bli så=) men jag är väldigt tacksam för sällskapet iaf!



Karin: Klart vi ska leka! Har min på morgonen den 13:e och du har på eftermiddagen väl? Kanske efter det?

2009-05-09 @ 12:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0