Sista tentorna...

Nu har jag haft min näst sista tenta. "För den här terminen" hade jag tänkt säga men insåg ju att det inte kommer några fler terminer. Imorgon har jag den sista. Sista! Smaka på det ordet liksom. I alla fall satt jag och min grupp och diskuterade livsåskådningsfrågor och etiska spörsmål men någon vikarie då vår ordinarie lärare är sjuk. Jag gillar livsåskådningslärare. De är alltid mysgubbar med manchesterbyxor och lite sådär yvigt skägg och snälla ögon. Vi babblade på i alla fall och jag antar att alla fick godkänt. Det var en mycket typisk Ersta-diskussion angående rätten till liv vs rätten till att dö osv. Vi kan vara mycket filosofiska när vi lägger manken till.

Nu är jag hemma på blixtvisit för att äta lunch och fixa lite och sen ska jag åka in till stan igen för att fika med Karin. Ikväll ska jag tvätta och skriva min sista skoluppgift. Sista! Nästa vecka har jag ingenting att göra, vilket känns väldigt skönt. Den enda "lektion" vi har är på onsdag då vi ska ha genrep i kyrkan inför avslutningen men det känns inte så betungande. Hoppas således på fint väder nästkommande vecka så att man kan få lov att fläka ut sin kritvita kropp i solen lite. Ska dock ej glömma solskyddsfaktor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Njut av din sista lediga vecka sen är det full fart genom livet......Kram

2009-05-28 @ 21:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0