Planerar amerikaresa

Nu börjar min och mammas drömresa närma sig med stormsteg. I september drar vi! Först till Kanada för att hälsa på släkten och sen till New York! Har nu också på allvar börjat planera allt jag vill se och göra overseas. I Kanada vill jag först och främst se hela staden Thunder Bay som vi ska bo i som ligger precis vid Lake Superior nära gränsen till USA. Har en känsla av att naturen runt omkring staden är fantastisk så jag skulle gärna åka ut och se lite fina sjöar och skogar och sånt. Annars vet jag inte, har pinsamt dålig kunskap när det gäller Kanada men allt jag inte vet tänker jag ta reda på!


Staden Thunder Bay
 


Kanadensiskt vattenfall i närheten av Thunder Bay som jag kan tänka mig att besöka

När vi har varit i Kanada i någon vecka så drar vi vidare till New York. Där ska vi bo på ett hotell som verkar trevligt, har redan bekantat mig med omgivningarna genom att promenera genom kvarteret i Google Maps. Vi kommer bo typ en minut från Times Square och vi kommer att bo granne med en katolskliknande kyrka. Det känns tryggt.

I New York ska jag och mamma äta, shoppa och se några sevärdheter. Vi ska äta pancakes till frukost i alla fall varannan dag, dricka mycket kaffe på Starbucks, shoppa kläder på Forever 21 och shoppa mycket hudvårdsprodukter som är sjukt mycket billigare där än här. Sen ska vi ta en båt till Ellis Island för att gå på immigrationsmuséet som ligger där, känns ju spännande som svensk. Sen ska jag vinka till mamma när hon står nere på gatan och jag står högst upp i Empire State Building. Lite jobbigt att åka till staden av skyskrapor med världens mest höjdrädda person men det finns ju inte en chans att jag skulle kunna få med henne upp dit. Sen tänkte jag hitta en lite kortare skyskrapa med en skybar för jag tycker ändå att mamma och jag ska ta en drink med New Yorks skyline som utsikt. I värsta fall får jag smula ner något lugnande i hennes glas utan att hon märker något.


Här ska vi bo typ. Fast lite mer till vänster.


Det här är då en karta som pekar ut alla Starbucks på Manhattan. Vi kommer alltså inte behöva
vara utan kaffe i mer än fem sekunder i taget. Det känns fint.

Jag längtar jättemycket till vår resa för vi har pratat om det här så himla länge men det är inte förrän nu det börjar kännas som på riktigt. Ska spara alla mina pengar som jag tjänar i sommar och så ska jag för första gången faktiskt gå lite bananas när det gäller just shopping. Det hela ska bli väldigt roligt!


För övrigt står det här högst upp på min handlingslista. Ost på sprayburk. De där amerikanerna
är smartare än vad man skulle kunna tro.

Kommentarer
Postat av: Mamma

2009-05-06 @ 16:18:10
Postat av: Mamma

För din info har jag redan varit uppe i Empire. Satt i ett hörn på golvet i hissen och höll för öronen och blundade men upp kom jag. I Washington manument gick jag upp!!! Längtar verkligen, ska gå och beställa allt inom denna vecka. Kram min reskompis

2009-05-06 @ 16:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0