Vårfest

Igår var vi på vårfest med skolan. Det var faktiskt himla kul! Vi började hemma hos Olle med förfest där vi sjöng för födelsedags-Linnea, spelade något slags kortspel och pratade, dansade och sjöng. Oplanerade som vi var fick vi springa hela vägen ner till Slussen för att hinna med sista båten över till Djurgården där festen var. Jag sprang imponerande fort för att ha på mig obekväma skor med klack. Kanske är det vin som krävs för att jag ska motionera?

Vi hann med båten i alla fall och lekte lite Titanic på vägen över. Sen gick vi till Lejonbacken där festen ägde rum och dansade några timmar till oerhört dålig musik men fuldans är ju alltid roligt så vi hade kul ändå. Vi hade bra flyt i kollektivtrafiken och tog sista bussen till Kungsträdgården där vi alla avslutade kvällen med hamburgare från Max. Min var god men jag åt den alldeles för snabbt så jag fick ont i magen. Men det var annars ett trevligt avslut på en trevlig kväll. Ser nu väldigt mycket framemot nästa onsdag när vi ska ha vår stora avslutningsfest på Mosebacke. Ska bli väldigt väldigt roligt!

Idag är jag onekligen lite trött men har ändå försökt städa lite så helt oproduktiv har jag inte varit. Nu ska jag sätta mig ner och en gång för alla göra klart mina uppgifter i livsåskådning så att jag har det gjort och slipper göra det i helgen. Inte för att jag ska göra något speciellt i helgen, i och med att man inte får pengar förrän på måndag är jag utfattig så jag ska hålla utkik efter gratisnöjen eller helt enkelt stanna hemma. Trist.

Skulle ju kunnat ha lagt ut några foton från igår här men i och med att jag helt glömde bort att ta några kort så blir det ju svårt. Får blir en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0